Tahniah Adik Ahmad Syafiq, Naib Johan (Hafazan Al-Quran) Majlis Tadarus Al-Quran Zon Gombak

25.3.15 0 Comments

Ahmad Shafiq bin Shashee
Adik Ahmad Shafiq bin Shashee
 
Sekalung tahniah dan syabas diucapkan kepada adik Ahmad Syafiq bin Shashee di atas kejayaan anak muda ini dalam pertandingan hafazan Al-Quran (Lelaki), bersempena dengan Majlis Tadarus Al-Quran Peringkat Zon Gombak 2015. Kejayaan beliau sungguh membanggakan dan mengharumkan nama sekolah dan seharusnya pencapaian beliau ini turut diraikan oleh warga SKGS.

Untuk hafazan ini, Ahmad Syafiq yang juga merupakan pelajar kelas 5 Amanah perlu menghafal semua surah yang terdapat dalam Juz 30, atau dikenali juga sebagai Juz Amma. Bermula daripada surah An-Naba' (78), sehinggalah ke surah An-Naas (114). Kebolehan anak kepada pasangan Tuan Shashee dan Puan Siti Aminah mengingati 36 surah ini seharusnya dijadikan contoh dan tauladan kepada kita semua, bahawasanya usaha yang gigih dan berterusan pastinya membuahkan hasil.

Tidak dilupa dengan panduan dan bimbingan daripada guru-guru yang berdedikasi, perjalanan untuk meraih kejayaan ini dipermudahkan. Dengan didikan dan juga semangat yang kental terutamanya daripada Ustaz Azman, Ustazah Bahariah dan juga guru-guru yang lain, kejayaan ini lebih bermakna.



Peringkat Daerah Gombak

Seterusnya adik Ahmad Syafiq akan bertanding untuk peringkat Daerah Gombak pada hari Sabtu, 4 April 2015 nanti. Sama-sama kita doakan agar kejayaan mengiringi langkah perwira SKGS ini.

Walauapapun keputusannya, keberanian dan kegigihan Ahmad Syafiq sudah seharusnya kita jadikan contoh!

Tahniah Ahmad Syafiq, dan semoga berjaya!

Berkhidmat untuk SKGS. Maju dan cemerlang bersama SKGS. Google

0 comments: